Difference between revisions of "Main Page"

From Sjouwco
Jump to: navigation, search
(Voorbereiding Concerten)
(Voorbereiding Concerten)
Line 19: Line 19:
 
Het is belangrijk dat het bestuur ruim van tevoren (een) busje(s) reserveert. Dit doen we in principe bij Europcar, omdat we daar via de UU korting krijgen. Als het podium mee moet, hebben we een 18 kuubs busje met laadkep nodig. Voor andere gelegenheden gebruiken we meestal een 10,5 kuubs busje. Tegenwoordig huren we altijd bij de Europcar aan de Amsterdamsestraatweg. Het bestuur moet ervoor zorgen dat met Europcar duidelijk wordt overlegd wanneer we het busje kunnen ophalen, hoe lang we het huren en hoe we het doen met het inleveren van de sleutel. Meestal wordt het zo laat dat we de sleutel in de daarvoor bestemde (brieven)bus stoppen.  
 
Het is belangrijk dat het bestuur ruim van tevoren (een) busje(s) reserveert. Dit doen we in principe bij Europcar, omdat we daar via de UU korting krijgen. Als het podium mee moet, hebben we een 18 kuubs busje met laadkep nodig. Voor andere gelegenheden gebruiken we meestal een 10,5 kuubs busje. Tegenwoordig huren we altijd bij de Europcar aan de Amsterdamsestraatweg. Het bestuur moet ervoor zorgen dat met Europcar duidelijk wordt overlegd wanneer we het busje kunnen ophalen, hoe lang we het huren en hoe we het doen met het inleveren van de sleutel. Meestal wordt het zo laat dat we de sleutel in de daarvoor bestemde (brieven)bus stoppen.  
 
N.B. vorig jaar hebben we wat gedoe gehad met het reserveren van busjes. We hebben toen van een ander bedrijf een busje gehuurd, dat eigenlijk niet lang genoeg bleek en waarvan de haken aan de binnenkant niet geschikt waren voor onze spanbanden. Ook had dit busje geen laadklep,  werkte een deel van de verlichting niet, etc. Dit zijn allemaal punten om op te letten!
 
N.B. vorig jaar hebben we wat gedoe gehad met het reserveren van busjes. We hebben toen van een ander bedrijf een busje gehuurd, dat eigenlijk niet lang genoeg bleek en waarvan de haken aan de binnenkant niet geschikt waren voor onze spanbanden. Ook had dit busje geen laadklep,  werkte een deel van de verlichting niet, etc. Dit zijn allemaal punten om op te letten!
 
'''Sjouwfeur zijn'''
 
 
Per concertreeks hebben we minstens één, maar idealiter meerdere Sjouwfeurs. Hij/zij is verantwoordelijk voor het heen- en weerrijden tussen Parnassos en de concertlocatie.
 
- Allereerst is er iemand nodig om het busje op te halen bij Europcar; het kan evt. fijn zijn om dit met z'n tweeën te doen. Je fietst een ****eind naar de Amsterdamsestraatweg, meldt je bij de balie, vraagt naar het busje dat door bestuurslid X is gereserveerd en geeft je '''rijbewijs''' af voor een kopie. Meestal moet je wat formulieren ondertekenen; doe dit pas nadat je samen met iemand van Europcar alle schade aan het busje hebt bekeken(!) Loop samen om het busje heen en beschrijf alle deuken, krassen en andere problemen die je ziet, dan kan Europcar je later nooit verwijten dat jij deze schade hebt aangericht. Na ondertekenen kun je je fiets achterin leggen (of, als je zo slim bent geweest een spanband mee te nemen :) ) of vastmaken. Ga lekker zitten, stel alles goed af (je lichten gaan waarschijnlijk automatisch aan) en rijd rustig naar Parnassos. Indien nodig is het handig om van tevoren een routebeschrijving te regelen. N.B. Soms komt het voor dat je even bij Bakker (naast Europcar) wat bankjes of ander meubilair moet ophalen. Zorg dan zeker dat je wat spanbanden meeneemt.
 
- De rest van de dag is het vooral belangrijk om tussen Parnassos en de concertlocatie heen en weer te rijden. Zorg dat je evt. routebeschrijvingen bij je hebt, je evt. toestemming om voetgangers gebied in te rijden en/of te parkeren bij de kerk hebt, je weet waar je wilt parkeren, je duidelijk afspreekt wie de sleutel beheert en dat de laadchef het busje zo gunstig mogelijk inlaadt (o.a. i.v.m. gewichtsverdeling). Als alles goed vast zit, idealiter de hele vloer gewoon gebruikt is en kwetsbare instrumenten goed beschermd d.m.v. kussentjes en goede laadconstructies, dan kan eigenlijk niets misgaan. Pas wel op voor (te) lage viaducten e.d. ...
 
- Op het eind van de dag moet het busje soms nog teruggebracht worden naar Europcar. Neem je fiets weer mee, parkeer het busje en gooi de sleutel (als je zeker weet dat je fiets/andere persoonlijke eigendommen niet meer in het busje liggen) in de daarvoor bestemde (brieven)bus.
 
- Mocht je per ongeluk toch schade hebben gereden, meld dit dan meteen bij het bestuur (in elk geval Praeses en Fiscus). Zij kunnen dit dan communiceren naar Europcar.
 
 
 
'''check materialen?'''
 
  
 
=== [[paklijst]] ===
 
=== [[paklijst]] ===

Revision as of 09:00, 24 October 2014

Dit is een wiki voor de Sjouwco. Hij staat online zodat ter plekke op te zoeken is hoe iets werkt of moet werken. Om spam te voorkomen is het bewerken beperkt. Het bestuur of een andere sjouwco kan een account voor je maken.

Heb je hulp nodig om iets toe te voegen, MediaWiki komt met een handleiding.

Dingen voor in deze wiki:

Inleiding

  1. korte geschiedenis + belang sjouwco
  2. tradities (anarchie, bier, etc.)

Voorbereiding Concerten

overleg Praeses (o.a. taken verdelen; sjouwfeur, laadchef)

In principe wordt per concertreeks eenmalig vergaderd door de sjouwco + afvaardiging van het bestuur (vaak de Praeses). Tijdens deze vergadering wordt het door de Praeses opgestelde draaiboek doorgenomen. Hierbij wordt onder andere gekeken naar de planning - klopt deze, moet deze ruimer of kan het strakker? - en de taakverdeling. Wie moet op welk moment op welke plek zijn? Wie is de sjouwfeur die het busje gaat besturen en wie rijden met het busje mee? Wie haalt het busje op? Is het busje al gereserveerd bij Europcar? Waar kan geparkeerd worden? Hoe en wanneer komen de Wie is laadchef, m.a.w. wie coördineert het in- en uitladen van het busje? Wie coördineert het opbouwen van het podium en welke sjouwcoleden helpen hierbij? Wie coördineert het afbouwen (met behulp van zoveel mogelijk uskieten)? Indien nodig: wie ondersteunt de Orco bij het maken van de orkestopstelling?


busjes reserveren door het bestuur

Het is belangrijk dat het bestuur ruim van tevoren (een) busje(s) reserveert. Dit doen we in principe bij Europcar, omdat we daar via de UU korting krijgen. Als het podium mee moet, hebben we een 18 kuubs busje met laadkep nodig. Voor andere gelegenheden gebruiken we meestal een 10,5 kuubs busje. Tegenwoordig huren we altijd bij de Europcar aan de Amsterdamsestraatweg. Het bestuur moet ervoor zorgen dat met Europcar duidelijk wordt overlegd wanneer we het busje kunnen ophalen, hoe lang we het huren en hoe we het doen met het inleveren van de sleutel. Meestal wordt het zo laat dat we de sleutel in de daarvoor bestemde (brieven)bus stoppen. N.B. vorig jaar hebben we wat gedoe gehad met het reserveren van busjes. We hebben toen van een ander bedrijf een busje gehuurd, dat eigenlijk niet lang genoeg bleek en waarvan de haken aan de binnenkant niet geschikt waren voor onze spanbanden. Ook had dit busje geen laadklep, werkte een deel van de verlichting niet, etc. Dit zijn allemaal punten om op te letten!

paklijst

  • Podium mee ja/nee
  • Boutenbak mee ja/nee
  • Lampenstandaards mee ja/nee
  • Podiumdelen mee: [aantal]
  • Pootjes podiumdelen mee: [soort/aantal]
  • Mantel der liefde mee ja/nee
  • Pauken mee [soort/aantal]
  • Orgel mee ja/nee
  • Klavecimbel mee ja/nee
  • Bassen mee: [aantal]
  • Krukken mee: [aantal]
  • Dirigentenkruk ja/nee
  • Dirigentenbok ja/nee
  • Dirigentenlessenaar ja/nee
  • Lampje lessenaar ja/nee
  • Kussentjes ja/nee
  • Handschoenentas ja/nee
  • Spanbandentas ja/nee
  • FIOD mee ja/nee
  • EHBO-kist mee ja/nee
  • Lampenkrat ja/nee
  • Kabelkrat ja/nee
  • Ab Actiskrat ja/nee
  • Programmaboekjes [aantal dozen]
  • Fiscaal krat ja/nee
  • Acquisiteurskrat voor donateursstand ja/nee
  • (Donateursspandoek ja/nee - alleen in Jacobikerk)
  • Bak met extra concertkleding ja/nee
  • Banner in zwarte draagtasje ja/nee
  • Lessenaarskrat ja/nee
  • Hondje
  • Basje ja/nee
  • Vastbindspullen Basje ja/nee
  • Bloemen ja/nee (evt + emmers)
  • Routebeschrijving ja/nee
  • In elk geval in eerste busje heen: [korte opsomming]
  • In elk geval in eerste busje terug: [korte opsomming]

Concertdagen

  1. taakverdeling
  2. podium opbouwen, verschillende formaten/versies (+ foto's Ko?)
  3. bouwlampen
  4. sjouwen
  5. busjes besturen, laden en parkeren
  6. overige taken (bijv. Acquisiteur helpen met vastzetten spandoeken, Orco helpen met instrumenten en stoelen)
  7. eten, bier en feest :)

Kamp

  1. voorbereiding/ overleg Praeses
  2. kampconcert bijzonderheden?
  3. oefenen met podium?
  4. vrijstelling corvee :)
  5. paklijst?


Tournee

  1. voorbereiding/ overleg Praeses
  2. taakverdeling: sjouwco van de dag + hulpjes
  3. voor vertrek en na aankomst
  4. paklijst?


Materialen

  1. FIOD
  2. Koorpodium
  3. Bouwlampen
  4. Handschoenen
  5. Spanbanden


Bijlagen

  1. Inventaris FIOD? zie onder FIOD
  2. Voorbeeld draaiboek
  3. Voorbeeld paklijst